Ga naar hoofdnavigatie Ga naar sitenavigatie Ga naar hoofdmenu All 3M.com Site Map

Mijlpaal voor 3M - 100.000ste patent

Woensdag 14 Mei 2014
3M bereikte vandaag een mijlpaal in haar innovatieve bestaan: 52 nieuwe patenten werden uitgereikt, waardoor het totale aantal patenten van het bedrijf nu meer dan 100.000 bedraagt.

"Wij vieren deze belangrijke mijlpaal en brengen hulde aan al de wetenschappers die met hun ontdekkingen hebben bijgedragen aan het succes van 3M en de producten die wij aan bedrijven, woningen en mensen bieden," aldus Fred Palensky, executive vice president en chief technology officer bij 3M. "Onze inzet voor onderzoek en ontwikkeling stelt ons in staat technologieën, producten en innovaties te leveren aan onze klanten wereldwijd."

Eén van de uitvinders achter de patenten die vandaag toegekend zijn, is Audrey Sherman, die in het Electronics & Energy Business Lab van 3M werkt. Zij heeft 50 patenten verworven. Haar recentste patent dekt een fascinerend veelzijdig materiaal dat potentiële toepassingen heeft in cosmetica, isolerende verpakkingen en elektronica.

Wereldwijd worden elk jaar zo'n 3.000 patenten toegekend aan 3M, waarvan meer dan 500 in de VS. Deze patenten hebben toepassingen in een reeks uiteenlopende sectoren die zo divers is als het bedrijf zelf - gaande van hechtings- en sterilisatieproducten voor de gezondheidszorg via elektronica tot reflecterende verkeersborden. 3M verwierf haar eerste patent in 1924. Een jaar later werd een tweede patent toegekend aan de vroegere voorzitter van de raad van bestuur van 3M, William McKnight, voor een greep voor schuurpapier.

"Patenten zijn cruciaal om onze innovatie en onze belangrijke investeringen in R&D te beschermen," aldus Palensky. 3M investeert bijna zes procent van de omzet in R&D, wat ook de financiering inhoudt van meerdere technologieplatformen die in de nabije toekomst op de markt gebracht worden.

Over 3M

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en transformeert deze in duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom van sterke technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $31 miljard heeft 3M wereldwijd 89.000 mensen in dienst en heeft vestigingen in meer dan 70 landen. In de Benelux werken bij 3M 1000 personen, verdeeld over 6 vestigingen, waarvan 4 productielocaties en in Zwijndrecht (B) een R&D vestiging.

Voor meer informatie, kijk op www.3M.be, www.Facebook.com/3Mbelgium of kijk naar @3MNews op Twitter.

3M, Scotch, Post-it, Scotchgard, Nexcare, Scotchprint, Filtrete, Command en Scotch-Brite zijn handelsmerken van 3M Company.

MS Word document 19 KB
Liesbeth Clemens